Sus
Claim zbor anulat Turkish Airlines

Sunt foarte bucuroasă căci zilele astea am transformat voucherul obținut de la Turkish Airlines în bilete de avion spre Peru!! Sincer, până nu am văzut efectiv biletele, nici nu am crezut că este chiar chiar adevărată această compensație și chiar am obținut 720euro despăgubiri pentru un zbor anulat.

Pe care i-am materializat inspirat în transportul pentru această călătorie – Peru, by Nomadi Experience. 😁😁

Detalii zbor anulat

Detalii zbor:

Ruta: București – Caracas, escală Istanbul

Ore de zbor:

București – Istanbul: 21:10 / 23:35 - 1 noiembrie
Istanbul – Caracas: 02:00 / 08:05 – 2 noiembrie
Zbor anulat Turkish Airlines | Venezuela

În Venezuela am avut parte de un zbor privat, pe o rută comercială

Povestea unui zbor anulat, pe larg

Anul trecut, pe 4 octombrie, îmi cumpăram biletele de avion pentru Venezuela. Traseul nostru începea pe data de 2 noiembrie, așa că alegeam un zbor care să ajungă la Caracas cu o zi mai devreme, pe 1, cu gând să am o zi de relaxare și de explorat pe cont propriu până mă regrupam cu oamenii dragi din grupul meu.

Doar că, în timp ce eram eu în drum spre aeroportul Otopeni, Turkish Airlines a anunțat că, din cauza unei defecțiuni generale în infrastructura lor tehnologică, ne confruntăm cu un zbor anulat. Și nu doar zborul nostru, a fost o problemă care a afectat toate zborurile operate de Turkish Airlines la momentul acela.

Au acordat hotel tuturor celor blocați în Otopeni, urmând să revină ulterior cu informații. M-am întors acasă, deși am realizat că ar fi fost mai bine să rămân în hotel – era mai aproape de aeroport și, dacă ar fi anunțat ceva, aș fi fost cu tot grupul de călători deturnați.

Venezuela, văzută din avion

Am revenit în aeroport dimineața la 7:00 și m-am pus la mica coadă ce se formase deja la ghișeul Turkish. Acolo, când mi-a venit rândul, am primit bilete pentru următorul zbor către Istanbul, care era undeva la 15:25 și pentru zborul de noapte (02:00) către Caracas. Și acest nou zbor a avut o întârziere de 2 ore, pe care le-am petrecut în avion, deja îmbarcați. Ne-au dat și cina, acolo, pe pistă. Nu părea că mai plecăm vreodată.

Dar am ajuns în timp la Istanbul și am prins fără probleme conexiunea pentru Caracas.

Zbor deasupra unei cascade imense

Micul avion în care am zburat peste Salto Angel

Claim la Turkish Airlines

După ce am revenit din călătorie, am trimis un mesaj către Turkish, via formularul lor de contact de pe site

Le-am povestit ce s-a întâmplat, cât mai detaliat și cu ore exacte. Am atașat mailului și câteva documente:

Copie a pașaportului. (o poză, de fapt)
Print screen cu mesajul prin care mă informau despre anulare / întârziere

Aș mai fi vrut să le trimit și bording pass-urile pe care le-am folosit, doar că le-am rătăcit pe undeva prin Venezuela. 😅

Claim-ul către ei l-am trimis pe 11 decembrie, mi-au răspuns pe 20 decembrie, oferindu-mi 30.000 de mile. Nu aveam idee ce valoare au milele astea, dar nu le-am vrut. Nu păreau de încredere.

„We have found out that your flight TK1046 Bucharest / Istanbul flight on the date of 1st November, 2023 was cancelled due to the technical reasons.

In the hope of indemnifying the irregularity you had and ensuring your satisfaction, we would like to present you with 30.000 Bonus Miles.” au zis ei.

Zbor anulat Turkish Airlines

Foarte serios domnul nostru pilot

Le-am răspuns, am invocat reglementarea SHY și am insistat că aș vrea totuși bani.

Mi-au răspuns în termen de o săptămână, oferindu-mi mai multe variante de recompensare:

Mile Bonus În locul milelor bonus specificate în răspunsul nostru anterior, putem credita 42.000 de Mile Bonus în contul dumneavoastră de membru Miles&Smiles.
Mile Status Putem credita 18.000 de Mile Status în contul dumneavoastră de membru Miles&Smiles.
Cec de călătorie Dacă preferați, putem emite un cec de călătorie în valoare de 720,00 Euro pe care îl puteți utiliza pentru achiziționarea de bilete pe zborurile Turkish Airlines și AnadoluJet.
Bani Ca alternativă la toate aceste oferte, putem emite un cec de rambursare în valoare de 600,00 Euro pe care îl puteți primi în numerar.

Am ales varianta 3, cec de călătorie în valoare de 720 euro.

Singura mențiune este că cecul poate fi folosit pentru a cumpăra bilete Turkish doar depe site-ul lor și doar pentru zboruri operate de Turkish Airlines. Dacă zborul tău include și un segment operat de altă companie aeriană, nu vei putea folosi cecul pentru a achita zborul.

Dacă toate condițiile sunt îndeplinite, în pasul de plată va exista opțiunea pentru a achita cu cec de călătorie. Dacă valoarea biletului depășește valoare cecului, vei plăti diferența. Dacă valoarea voucherului este mai mare, ți se va emite un nou cec cu diferența – nimic nu se pierde. 🙂

Link-uri și contacte utile

Link-ul unde am trimis claim-ul către Turkish Airlines
Numărul de telefon al call center-ului din București

Răspund repede și sunt și niște doamne foarte drăguțe: +40 21 204 7005

Chiar dacă Turkish nu este o companie din UE, punctul de plecare era din Europa. În plus, am găsit pe niște formuri de discuție, că Turcia are o reglementare similară cu legislația europeană nr. 261/2004, care vizează stabilire unor norme pentru un zbor anulat / întârziat și compensațiile aferente.

Pe reglementarea asta turcească o cheamă SHY și o poți studia aici – https://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf.

Zbor anulat Turkish Airlines

E totul ok, avem documentația la bord

Peisaj cu insule și roată de avion

Mailurile trimise către Turkish Airlines

Primul contact:

Hello,

My name is Popescu Ramona, and I am writing to you regarding the cancellation of my flight, WIHLT6, from Bucharest to Caracas on November 1, 2023.

I understand that unforeseen circumstances can lead to flight disruptions, and I appreciate your efforts to manage such situations. However, I would like to bring to your attention the inconvenience caused by the cancellation, which was attributed to a general malfunction of the technology in Turkish Airlines infrastructure.

As per European Regulation No 261/2004 and the SHY Regulation, I am eligible for compensation of 600 euro due to this flight cancellation, causing me a 24 hours delay in reaching Caracas, my final destination. I would like to request compensation in accordance with the regulations and guidelines outlined for such circumstances.

Below are the details of my disrupted flight:

• Booking Reference: WIHLT6
  • Flight Number: TK 1046 / TK 223
  • Departure: Bucharest
  • Destination: Caracas
  • Scheduled Departure Time: 21:10, 1st of November
  • Actual Departure Time: 17:25, 2nd of November (flight cancelled, rebooked on 2nd of November, for 15:25, delayed again with 2 hours)

I kindly ask you to process my compensation request promptly and provide me with information on the steps to follow in order to complete the process. Additionally, if there are any required documents or forms, please let me know so that I can provide them at your earliest convenience.

I appreciate your attention to this matter and trust that Turkish Airlines will handle this situation in accordance with the regulations in place. I look forward to a swift resolution and thank you for your understanding.

Should you require any further information, please do not hesitate to contact me at [mail] or [phone].

Thank you for your prompt attention to this matter.

Sincerely,

Ramona

Venezuela de sus

Venezuela, de sus

Al II-lea mail:

Hello,

I appreciate your response and the offered Bonus Miles as compensation for the cancellation of my flight TK1046 from Bucharest to Caracas on November 1, 2023. However, I would like to bring to your attention that, according to the SHY Regulation, I am entitled to a monetary compensation of 600 EUR for the 24-hour flight delay.

While I acknowledge the benefits of the Miles&Smiles program and appreciate your gesture, my preference is to receive the monetary compensation outlined in the regulation.

Therefore, I kindly request that Turkish Airlines processes the compensation in the form of a monetary refund rather than Bonus Miles.

To facilitate this process, I am providing the necessary details below:

• Booking Reference: WIHLT6
  • Flight Number: TK1046
  • Departure Date: November 1, 2023

I trust that Turkish Airlines will handle this matter with the same efficiency and customer-centric approach that I have experienced in the past. If there are any additional steps or information required from my end, please let me know.

Thank you for your understanding and cooperation in resolving this matter promptly.

Sincerely,

Ramona

Claim Turkish Airlines

Urcăm în zborul privat spre Canaima!

Cam astea sunt informațiile despre un zbor anulat de la Turkish Airlines. Dacă ai nevoie de alte detalii , lasă un comentariu și răspund cu drag. Și nu uita să verifici și celelalte articole de pe În Sandale, pentru inspirație și recomandări de călătorii.

Iar dacă ți-au plăcut articolele poți să te abonezi la newsletterul În Sandale, care să te anunțe când apar povești noi pe blog. Totodată, mi-ar plăcea să ne împrietenim și pe Instagram și Facebook.

Zbor anulat Turkish Airlines

O poză veche, cu bagaje în terminale de plecări

Comentează ceva...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.